آموزش تخصصی برق  -فیلم آموزشی و مستند - دانلود پایان نامه  09153715735

آموزش تخصصی برق -فیلم آموزشی و مستند - دانلود پایان نامه 09153715735

بزرگترین گنجینه فیلم های فارسی آموزشی برق- فیلم فار سی آموزش نرم افزارهای-DIGSILENT-MATLAB-FPGA-ARM-AVR-PLC-PROTEL-PROTUS-
آموزش تخصصی برق  -فیلم آموزشی و مستند - دانلود پایان نامه  09153715735

آموزش تخصصی برق -فیلم آموزشی و مستند - دانلود پایان نامه 09153715735

بزرگترین گنجینه فیلم های فارسی آموزشی برق- فیلم فار سی آموزش نرم افزارهای-DIGSILENT-MATLAB-FPGA-ARM-AVR-PLC-PROTEL-PROTUS-

روشهای حفظ امنیت


کودکان، نوجوانان و در مجموع نسل جدید کاربران جدی تر اینترنت، نقش عمده ای در افزایش آسیب پذیری تابستانی اینترنت ایفا می کنند.

 

امسال بسیاری از شرکت های امنیتی دستورالعمل های ویژه ای را برای حفاظت از اطلاعات محرمانه و خصوصی کاربران در فصل تابستان منتشر کرده اند.


http://itanalyze.com/archives/internet_attack.jpg

رشد بازی های آنلاین ، خرید های الکترونیک ، وبگردی ، اشتراک فایل ، استفاده از شبکه های اجتماعی ، گشت و گذارهای اینترنتی و ازهمه مهمتر سرازیر شدن نسلی جدید از کاربران به فضای اینترنت ، تابستان امسال را نیز به فصل مورد علاقه خرابکاران تبدیل کرده است.

 

بر اساس گزارش شرکت امنیتی Panda Security ، شرایط ناشی از دسترسی های غیر ایمن به اینترنت توسط کاربران کنجکاو ، ناآگاه و غیر حرفه ای اینترنت، بهترین ابزار برای گسترش حملات اینترنتی علیه سرتاسر شبکه جهانی وب محسوب می شود. در این میان نقش کاربران جوان تری که در فصل افزایش اوقات فراغت خود، دسترسی بیشتر و در عین حال نا امن تری به اینترنت دارند ، غیر قابل انکار است.

 

پاندا اعلام کرده است  که رعایت چند نکته ساده و کوچک امنیتی توسط هر کدام از این کاربران، می تواند تاثیر مهمی در افزایش امنیت فردی ، اجتماعی و حتی جهانی کاربران فعال اینترنت در پی داشته باشد .

این شرکت امنیتی با انتشار فهرستی از نکات و ملاحظات مهم اینترنتی از کاربران جوان تر اینترنت دعوت کرده که با رعایت آن ها اطلاعات و ارتباطات محرمانه خود را حفاظت کنند و در ارتقاء سطح عمومی امنیت اطلاعات رایانه ای در سرتاسر جهان موثر باشند .

 

1-       مراقب نامه های الکترونیک و پیغام های اینترنتی باشید

Email  ها یا به عبارتی نامه های الکترونیک، یک راه مهم در نقل وانتقال و گسترش کدهای مخرب اینترنتی به حساب می آیند. کلاهبرداری های آنلاین، حملاتPhishing  و هرزنامه ها هم  اغلب به شکل نامه های الکترونیک شما را هدف قرار می دهند. نامه هایی با پیشنهاد مسافرت های ارزان قیمت تابستانی، بلیت های رایگان مراکز تفریحی و هرگونه تسهیلات که بدون دلیل و از مراکز نامشخص و مشکوک ارسال می شوند، می توانند حاوی پیوندهای اینترنتی باشند که با یک کلیک ساده بر روی آن ها، رایانه شما خود به ابزاری تحت فرمان برای ارسال هرزنامه تبدیل شده و یا در معرض آلودگی های جدی قرار بگیرد . توصیه پاندا به کاربران این است که به هرگونه نامه مشکوک که از منابع نامشخص ارسال شده اند توجه نکنند و آن ها را جدی نگیرند .

 

2-       اصلاحیه های امنیتی مربوط به سیستم های عامل و  نرم افزارهای مهم کاربردی را به سرعت نصب کنید

این مسئله موجب ترمیم حفره ها و نقص های امنیتی موجود در برنامه های پرکاربرد و به ویژه سیستم های عامل نصب شده در رایانه ها می گردد که معمولا توسط هکرها و خرابکاران اینترنتی برای انجام نفوذهای غیر مجاز و یا تزریق کدهای مخرب به درون سیستم ها مورد استفاده قرار می گیرد ، بسیاری از برنامه های کاربردی مهم و سیستم های عامل مانند Microsoft Windows  یا Adobe Acrobat  ممکن است به مشکل خودکار ، اصلاحیه های امنیتی خود را در هنگام اتصال به اینترنت دانلود کنند. در غیر این صورت شما باید حتما هر چند گاه یکبار به پایگاه اینترنتی شرکت های مهم نرم افزاری مراجعه کنید و اصلاحیه های  جدید آن ها را دریافت و نصب نمایید . این مسئله در خصوص " سیستم های عامل " از اهمیت بیشتری برخوردار است .

 

3-       هیچ گاه ، هیچ فایل یا برنامه ای را از پایگاه های اینترنتی مشکوک و بی نام و نشان دانلود نکنید

اغلب، احتمال آلوده بودن این نوع فایل ها، هر چقدر هم که برای شما اهمیت کاربردی داشته باشند ، بسیار زیاد است. کاربرانی که در فصل تابستان از اوقات فراغت بیشتری برخودار دارند و کنجکاوی اینترنتی آن ها اوج می گیرد ممکن است با فایل ها و نرم افزارهایی برخورد کنند که بسیار کاربردی و مفید به نظر برسند . در این شرایط توجه کنید که دانلود این برنامه ها، هرچند اگر کاملا رایگان باشند، از پایگاه های متفرقه و بی نام و نشان اینترنتی بسیار خظرناک است. بسیاری از کدهای مخرب از طریق پنهان شدن در فیلم ها ، تصویر ها ، فایل ها و نرم افزارهای جذاب و از طریق وب سایت های ناامن و آسیب پذیر به درون رایانه شما نفوذ می کنند .

 

4-       مراقب اطلاعاتی که در وب سایت های اجتماعی وارد می کنید باشید

Myspace, Twitter , Facebook , YouTube  کمتر کسی ست که با رایانه سرو کار داشته باشد و این اسم ها به گوشش نخورده باشد .

این پایگاه های اجتماعی که محل گردهمایی، تبادل نظر و اشتراک اطلاعات کاربران اینترنت محسوب می شوند مورد استقبال گسترده آن ها قرار گرفته. در عین حال این پایگاه ها، مجموعاً اطلاعات مربوط به صدها میلیون کاربر فعال را درخود جای داده اند که ممکن است مورد استفاده بدخواهانه واقع شود. پس مراقب ارتباطات و داده های خود در محیط این وب سایت های جذاب باشید .

 

5-      روتر / مودم خود را در مواقع غیر ضروری خاموش نگه دارید ...

این دستورالعمل به ویژه برای کاربرانی که اطلاعات بسیار حساس و محرمانه را در رایانه های شخصی خود نگاه می دارند حیاتی ست . استفاده نا امن کاربران دیگر از حساب اینترنتی شما و دانلود ناآگاهانه فایل هایی که قدرت تخریبی بالایی دارند تنها بخشی از اقداماتی ست که ممکن است از طریق دسترسی غیر اصولی به اتصال اینترنتی شما انجام شوند .

 

6-      در محیط های اشتراکی و شبکه های محلی کوچک ، دقیق تر و حساس تر باشید  

بسیاری از کاربران برای انجام فعالیت های اینترنتی خود به کافی نت ها یا شبکه های کوچک متصل به اینترنت مراجعه می کنند . برخی هم رایانه  خود را برای استفاده از اینترنت پر سرعت به یک شبکه گروهی متصل می کنند . اطلاعات این کاربران در معرض حملاتی به مراتب وسیع تر و شدیدتر ست . یک دستور العمل ویژه در رابطه با محیط های اشتراکی این است که به هیچ وجه در این محیط ها فعالیت های بانکی و مالی آنلاین انجام ندهید هرچند اگر مبلغ بسیار کمی را به شکل الکترونیک انتقال می دهید. رمزهای عبور شما معمولا در شبکه های اشتراکی بسیار آسیب پذیرند ؛ بنابراین به هیچ عنوان از گزینه های مربوط به ثبت مجازی رمزهای عبور برای به خاطر سپردن صفحات شخصی خود در اینترنت استفاده نکنید .

توجه به این نکته نیز بسیار حیاتی ست که رایانه هایی که به هر نحو به ویروس ها یا کدهای مخرب اینترنتی آلوده باشند ، بستر مناسبی برای ارسال یا دریافت امن و کامل اطلاعات حساس به حساب نمی آیند.

 

7-      از دسترسی امن و سالم کودکان و نوجوانان به اینترنت اطمینان  حاصل کنید

فصل تابستان و به ویژه تعطیلات تابستانی، بی شک با افزایش استفاده از رایانه و اینترنت توسط کودکان و نوجوانان همراه است. نسل جدید ، بی تجربه و درعین حال کنجکاوی که هر روزه جمع کاربران قبلی اضافه می شوند ، نقش عمده ای در افزایش و یا کاهش ضریب امنیتی اینترنت ایفا می کنند .

آگاهی بخشی و اطمینان از دسترسی امن و مسئولانه آن ها به اینترنت کمک بزرگی به خود آن ها و نیز به افزایش امنیت عمومی اینترنت خواهد بود .

دستیار خانواده ها در این شرایط، برنامه های کنترل والدین است که به عنوان نمونه ای از آن ها می توان به جدیدترین نرم افزار Panda Internet Security  اشاره کرد . این برنامه ها می توانند به نحوی تنظیم شوند که تنها در مواقع خاصی  از شبانه روز دسترسی به اینترنت را امکان پذیر کنند .

ثبت عنوان پایگاه  ها و صفحات بازدید شده و نیز ارائه گزارش های دقیق به والدین از دیگر مزایای این برنامه هاست .

 

8-       نرم افزار امنیتی خود را همواره فعال و به روز نگاه دارید

نرم افزارهای امنیتی قلب قدرت دفاعی رایانه های شما در برابر تهدیدهای متنوع و روز افزون رایانه ای ست . یک برنامه مناسب که بنابر توصیه کارشناسان بهتر است نسخه رسمی و ثبت شده یک ضد ویروس قدرتمند باشد ، می تواند امنیت اطلاعات خصوصی و محرمانه شما را تضمین کند. گذشته از این، برنامه های امنیتی قدرتمند دیگری هم به صورت کاملاً رایگان توسط شرکت های بزرگی مانند AVG, Panda , Alwil Avast  به کاربران  ارائه شده که به عنوان یکی از پیشرفته ترین و موثرترین آن ها می توان به برنامهPanda Cloud Antivirus  اشاره کرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد